Animacja do doskonałe medium do wykorzystania w biznesie. Potrzebujesz efektownej i efektywnej reklamy? Chcesz zaprezentować klientom dość skomplikowane, ale bardzo istotne treści w przystępny sposób? Potrzebujesz materiałów edukacyjnych na wewnętrzny użytek firmy? A może filmu, który uświetni Wasz jubileusz, bądź pamiątki dla pracowników? Dobrze trafiłeś, rozgość się proszę.

Badania prowadzone na użytek biznesu wskazują jasno, klienci zdecydowanie wolą przyswajać treści w formie krótkich, zwięzłych informacji: jak infografiki, wykresy i pliki wideo. Firmy wykorzystujące do promocji krótkie filmy znacznie szybciej zwiększają swoje dochody, dlatego takich ruchomych reklam pojawia się coraz więcej. Czasy pandemii mają swój znaczący udział w tym, że większość życia a w związku z tym również sprzedaż (produktów jak i usług) przeniosła się do Internetu. A tutaj liczy się bycie widocznym, oryginalne rozwiązania, nadążanie za trendami i komunikatywność, która pozwoli odbiorcy szybko zapoznać się z naszą ofertą.

Film animowany jest idealnym medium do realizacji większości potrzeb biznesowych na tym polu: reklamy produktów i usług, prezentacji treści na social mediach (np. czołówki do filmów, animowane elementy identyfikacji wizualnej, oryginalna prezentacja prezentowanych treści), filmów instruktażowych (wewnętrznych na użytek pracowników firmy, jak i tych przeznaczonych do klientów), video explainer’ów. Postaram się poniżej omówić w kilku zdaniach każdą z tych możliwości i przekonać Państwa, dlaczego warto z nich korzystać.

1. Video explainer

Zacznę od tego najbardziej tajemniczego zagadnienia. Nazwa pochodzi od angielskiego słowa: explain, czyli jest to, najprościej rzecz ujmując, film wyjaśniający. Wszyscy wiemy jak trudno czasami coś komuś wyjaśnić i jak łatwo pogubić się w potoku słów bądź tekstu. Dlatego od dawna ludzie posiłkują się wizualizowaniem sobie tego potoku i rozrysowywaniem map myśli do przekazywanych treści. Ma to na celu uporządkowanie całej historii.

Video explainer’y są właśnie pochodnymi tych pierwszych zabiegów. Już dawno bowiem dostrzeżono, że treści podawana w zwięzłej, symbolicznej, ale uporządkowanej formie ma dużo większe i bardziej skuteczne oddziaływanie. Z czasem jednak statyczne grafiki również straciły na atrakcyjności w porównaniu z dynamiką krótkich filmów.

Tym więc jest video explainer: połączeniem infografik, map myśli z walorami dynamicznych krótkich filmów. Można w ten sposób szybko i atrakcyjnie przekazać wiele treści: wytłumaczyć sposób działania usługi, funkcjonowania firmy, jej konkurencyjność, czy doświadczenie i wiele innych zagadnień. Kluczem do sukcesu jest wcześniejsze uporządkowanie przekazywanych treści i opracowanie poruszanych zagadnień do zwięzłej, trafnej i komunikatywnej postaci. Drugim, poza treścią, jest oczywiście miła dla oka, atrakcyjna forma ich prezentacji, ale z tym poradzi sobie każdy doświadczony animator. A tylko takich spotkacie Państwo u nas☺

Animacja whiteboard

Specyficzną formą video expleinerów jest animacja whiteboard, czyli ujęcie w kadrze dłoni rysownika/animatora, która kreuje (rysuje, układa) naszą opowieść).